Resultaten om trots op te zijn

Resultaten van laserbehandelingen zeggen veel over de vakkennis en deskundigheid van een oogarts en de professionaliteit van de kliniek waar hij of zij werkt. Bij Visus Oogkliniek zijn wij dan ook uitermate trots op onze resultaten. Daarmee behoren we namelijk tot de top ooglaserklinieken in Nederland.

Zorginstellingen in Nederland die refractiechirurgie uitvoeren, zijn verplicht om de resultaten en complicaties van alle behandelingen te registreren. Dit moet zowel in het medisch dossier als in een separaat archief gebeuren. Ook moeten alle artsen die zich met ooglaserbehandelingen (refractiechirurgie) bezighouden, meewerken aan het kwaliteitsregister van het Nederlands Gezelschap voor Refractiechirurgie (NGRC-kwaliteitsregister). Wij vinden het belangrijk om onze gegevens te delen omdat we geloven in transparantie. Ook zijn we ervan overtuigd dat we ons voortdurend kunnen blijven verbeteren door onze resultaten te vergelijken met die van andere klinieken.

Visus Oogkliniek blijft zich voortdurend verbeteren
Wij zijn gepassioneerd en gemotiveerd om de beste resultaten te behalen en streven altijd naar perfectie. Onze behandelresultaten en analyses helpen ons dagelijks verbeteringen door te voeren. Ons team van specialisten analyseert de resultaten van elke behandeling. We vinden het van onschatbare waarde om telkens weer nieuwe manieren te vinden om onze resultaten nog verder te verbeteren.

Voorspelbaarheid, percentage met absolute afwijking refractie PostOp ≤ 1D

Voor de behandeling spreken we met de patiënt een doel (target) af voor de sterkte die bereikt moet worden. Meestal is dit 0. Deze tabel laat het percentage ogen zien dat na de behandeling een afwijking heeft van minder dan 1 (dioptrie).

Data van 1/1/2016 – 31/12/2016 (N = 5380) Bron: NGRC kwaliteitsregistratie

Visus Oogkliniek

2.294 ogen)

Landelijke data

3.086 ogen

Veiligheid, percentage met verminderd zicht (≥ 2 lijnen)

In deze tabel ziet u welk percentage ogen na de behandeling tijdens een oogmeting meer dan 2 lijnen verlies van gezichtsvermogen heeft. Bij het vooronderzoek wordt bepaald wat de gezichtsscherpte is met uw bril. Na de behandeling meten we opnieuw de gezichtsscherpte met de overgebleven oogmeting.

Data van 1/1/2016 – 31/12/2016 (N = 5380) Bron: NGRC kwaliteitsregistratie

Visus Oogkliniek

2.294 ogen

Landelijke data

3.086 ogen

Percentage UCVA afstand PostOp ≥ 0.8

Bij het vooronderzoek wordt uw gezichtsscherpte bepaald. Deze is meestal 1.0. Na de behandeling streven we ernaar dat de gezichtsscherpte zonder correctie even hoog is als de gezichtsscherpte met correctie voor de behandeling.

Data van 1/1/2016 – 31/12/2016 (N = 5380) Bron: NGRC kwaliteitsregistratie

Visus Oogkliniek

2.294 ogen

Landelijke data

3.086 ogen

Herbehandeling

Deze tabel laat zien bij welk percentage behandelingen opnieuw een behandeling is uitgevoerd. Situaties die kunnen leiden tot herbehandeling zijn bijvoorbeeld een over- of ondercorrectie na de eerste behandeling.

Data van 1/1/2016 – 31/12/2016 (N = 5380) Bron: NGRC kwaliteitsregistratie

Visus Oogkliniek

2.294 ogen

Landelijke data

3.086 ogen

Wil jij weten hoe anderen hun ooglaserbehandeling hebben ervaren?

  • 5 sterren Uitstekende kliniek!

    Alweer even geleden (april 2021) Relex Smile behandeling gehad in deze kliniek. Mijn ervaringen zijn erg positief. Uitgebreide intake, de behandeling zelf die alles meeviel, de controle. Vriendelijk personeel. Met het resultaat ben ik ook zeer tevreden. Op dezelfde avond na de behandeling kon ik alweer tv kijken zonder bril. Ik zou deze kliniek dan ook iedereen aanbevelen!

    S.J. Corbijn - 15 maart 2023
  • 5 sterren Een hele fijne oogkliniek!

    Een hele fijne oogkliniek, alles was goed uitgelegd, goed voorbereid, het hele traject verliep fijn. Ook erg fijn dat het voor en na traject op een andere locatie kon doen waardoor er niet veel reistijd was. Nog steeds erg blij met het top resultaat! Beste keuze ooit!

    Jorn Heikens - 14 maart 2023
  • 5 sterren Top ervaring!

    Goede uitleg gekregen bij de intake, ze nemen de tijd om alles goed uit te leggen en alle vragen te beantwoorden. Op dag van de operatie was ik best zenuwachtig. De medewerkers zorgen voor een relaxe en goede sfeer. De operatie duurt zelf maar een aantal minuten en de arts praat je hierdoor heen. De eerste uren heb je beetje wazig zicht, maar dit hersteld snel. Na een paar dagen volledig zicht! Ik ben heel blij dat ik deze stap heb gezet!

    Caroline - 13 maart 2022
Bekijk reviews op trustpilot